Τουριστική Σεζόν 2022 – Τι πρέπει να προσέξουμε και φέτος!

Με αφορμή την έλευση της Άνοιξης, η οποία για τα τουριστικά καταλύματα είναι η εποχή της «προετοιμασίας» από όλες τις απόψεις, θα ήταν ωφέλιμο να εφιστήσουμε την προσοχή των  ιδιοκτητών σε ζητήματα που αφορούν την ορθή και ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεών τους κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν αφού υπάρχουν νέοι παράμετροι που πρέπει να λάβουν υπόψιν και φυσικά να υπενθυμίσουμε δεδομένα ώστε να λειτουργήσουν εύρυθμα και νόμιμα!

  1. Είμαστε στο έτος των ηλεκτρονικών βιβλίων!!! Τι σημαίνει αυτό? Ότι η διαβίβαση των παραστατικών (των εσόδων) γίνεται υποχρεωτικά σε πραγματικό χρόνο!  Φυσικά σε κάποιες περιπτώσεις δίνεται η δυνατότητα διαβίβασης μέσω άλλων καναλιών. Ωστόσο, η χρήση προγράμματος τιμολόγησης/κρατήσεων  θα αναγάγει την επιχείρησή σας σε άλλο επίπεδο (διαχείριση, οργάνωση, marketing, δημόσιες σχέσεις, οικονομία χρόνου, ενίσχυση εικόνας επιχείρησης, κ.ά.) ώστε η επιλογή του να αποτελεί μονόδρομο. Η αυτοματοποίηση των διαδικασιών θα σας εξοικονομήσει χρόνο για να ασχοληθείτε με θέματα που προάγουν την επιχείρησή σας και κατ’ επέκταση την κάνουν περισσότερο επικερδή.
  2. Όσοι ιδιοκτήτες διατηρούν στις εγκαταστάσεις τους και κάποιο είδος καταστήματος (καφέ, εστιατόριο, πώλησης ειδών, κ.τ.λ.) και χρησιμοποιούν ΦΗΜ, υπενθυμίζουμε ότι η διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών και ταμειακών μηχανών με την ΑΑΔΕ μέσω της πλατφόρμας e-send είναι επίσης υποχρεωτική!
  3. Οι τουριστικές επιχειρήσεις οφείλουν να διατηρούν επαγγελματκό λογαριασμό, και φυσικά να τον έχουν δηλώσει στην ΑΑΔΕ.
  4. Υπενθυμίζουμε ότι η αποδοχή πληρωμών με ηλεκτρονικά μέσα είναι υποχρεωτική εδώ και αρκετό καιρό, ωστόσο καλό θα ήταν οι ιδιοκτήτες να επιβεβαιώσουν ότι λειτουργεί το μηχάνημα pos και φυσικά να έχουν αναρτημένη σε ευδιάκριτο σημείο τη σημείωση με την πληροφορία αυτή (η μη ανάρτηση συνιστά παράβαση).
  5. Η ανάρτηση της πληροφορίας ότι ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώσει εάν δεν λάβει το απαραίτητο δικαιολογητικό είναι επίσης υποχρεωτική!
  6. Σχετικά με τις συναλλαγές της επιχείρησης, υπενθυμίζουμε ότι: Όταν συναλλασσόμαστε με άλλη επιχείρηση και το ποσό ξεπερνάει τα 500€ (άνευ ΦΠΑ) τότε πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ηλεκτρονικό/τραπεζικό μέσο για τη συναλλαγή μας,  ενώ όταν συναλλασσόμαστε με ιδιώτη το ποσό έχει οριστεί στα 500€ με ΦΠΑ.
  7. Από 01/01/2014 δεν ισχύει η υποχρέωση τήρησης βιβλίου πόρτας από φορολογικές διατάξεις (ΠΟΛ 1023/2014) αλλά είναι υποχρεωτικό από Αστυνομικές διατάξεις. Είναι θεωρημένο από την κατά τόπον αρμόδια Αστυνομική Αρχή. Σε περίπτωση που οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο πελατών απαλλάσσονται από την υποχρέωση να διατηρούν ξεχωριστό βιβλίο Πόρτας.
  8. Τέλος, όσα καταλύματα είναι μέλη του ΞΕΕ έχουν την υποχρέωση να διατηρούν βιβλίο εντυπώσεων.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *